Page 46 - laykhaseng
P. 46
2. ກ້ອງຖ ່ າຍຮູບ.
້
ການປະກອບສ້າງ ເວົາເຖິງຫ ັກການແລ້ວຄ້າຍຄຼືການປະກອບສ້າງທາງດ້ານວິຊາແສງຂອງດວງຕາຄົນເຮົາ.
່
ກ້ອງຖ ່ າຍຮູບແມ ່ ນອຸປະກອນແສງເພຼືອຮັບເອົາຮູບຈິງຂອງວັດຖຸ (ຮູບນ້ອຍກວ ່ າວັດຖຸ) ແລະ ໄດ້ບັນທຶກຮູບ
່
່
ດ້ວຍປ ່ ຽງແກ້ວ ຫ ຼື ວ ່ າຟີມ, ຟີມທີໄດ້ເຄຼືອບທາດເຄມີ ມີລະດັບວອງສູງຕໍແສງສະຫວ ່ າງ.
່
້
ພາກສ ່ ວນປະກອບສ້າງທີເປັນພຼືນຖານຂອງກ້ອງຖ ່ າຍຮູບແມ ່ ນຫ້ອງມຼືດ ແລະ ແກ້ວວັດຖຸ, ຫ້ອງ
່
່
້
່
ມຼືດແມ ່ ນກັບອັນໜຶງທີກັນແສງສະຫວ ່ າງບໍໃຫ້ສ ່ ອງເຂົາໄປໃນໄດ້. ດ້ານຫ ັງຂອງຫ້ອງມຼືດແມ ່ ນປ ່ ຽງແກ້ວມົວ
່
່
ທີເປັນຈໍພາບ, ດ້ານໜ້າຂອງແກ້ວວັດຖຸສ ່ ວນຫ າຍແມ ່ ນລະບົບແກ້ວຕາເສຼືອ (ສໍາລັບກ້ອງຖ ່ າຍຮູບທີງ່າຍດາຍ
່
ຫ ຼື ຟີມ ແກ້ວວັດຖຸແມ ່ ນແກ້ວຕາເສຼືອສຸມແສງອັນໜຶງ).
້
່
້
ຍ້ອນວັດຖຸແມ ່ ນເປົາໝາຍຂອງການຖ ່ າຍທໍາ ດັງນັນ ຢາກຮັບຮູບໄດ້ຢ ່ າງຈະແຈ້ງ ແລະ ຊັດເຈນດີ,
່
່
ຫ້ອງມຼືດຈະຕ້ອງປະກອບສ້າງຊຶງເຮັດແນວໃດໃຫ້ລວງຍາວຂອງມັນສາມາດປ ່ ຽນແປງໄດ້. ເພຼືອເປັນການປັບ
່
່
້
ປະລິມານຂອງແສງສະຫວ ່ າງເຂົາໃນຫ້ອງມຼືດ, ເພີນຍັງປະກອບແຜ ່ ນກັນແສງເປັນປ ່ ອງມົນທີສາມາດ
່
ປ ່ ຽນແປງລັດສະໝີແສງສະຫວ ່ າງຂອງມັນໄດ້ຕາມໃຈຢູ່ ຕໍໜ້າແກ້ວວັດຖຸ.
A A '
B '
B
ຮູບທີ 7 ສະແດງການຖ ່ າຍເອົາຮູບຂອງວັດຖຸຜ ່ ານກ້ອງຖ ່ າຍຮູບ
້
ຮູບຂອງວັດຖຸຜ ່ ານແກ້ວຕາເສຼືອແມ ່ ນຮູບຈິງນ້ອຍກວ ່ າວັດຖຸ ມີທິດປີນກັບວັດຖຸ ແລະ ປະກົດຢູ່
ເທິງແກ້ວມົວ (ຈໍ)
່
- ຖ້າເຮົາປ ່ ຽນແທນແກ້ວມົວນັນດ້ວຍຟີມທີໄດ້ເຄຼືອບທາດເຄມີ, ຮູບຂອງວັດຖຸຈະໄດ້ບັນທຶກໄວ້ໃນ
້
່
ຟີມ. ໃຕ້ການກະທົບຂອງແສງສະຫວ ່ າງໃສ ່ ຟີມ ຢູ່ ບ ່ ອນຟີມຈຶງປະກົດມີບ ່ ອນມຼືດ ແລະ ບ ່ ອນແຈ້ງຕ ່ າງກັນ
່
້
່
້
ຊຶງຂຶນກັບຄວາມເຂັມແສງສະຫວ ່ າງທີກະຈາຍອອກຈາກວັດຖຸ.
້
່
່
່
່
້
່
ເມຼືອບໍຢາກໃຫ້ຟີມນັນມີຜົນສະທ້ອນຈາກການກະທົບຂອງແສງສະຫວ ່ າງອີກຕໍໄປ, ເພີນຈິງເວົາໄປ
່
່
່
້ ່
້
ລ້າງດ້ວຍທາດນໍາເປຼືອຍເຄມີພິເສດ. ເພຼືອຢາກໄດ້ຮູບຄຼືກັນກັບວັດຖຸທີເຮົາໄດ້ຖ ່ າຍເອົານັນ, ເພີນຈະເອົາຟີມ
່
່
້
່
ນັນໄປອັດໃສ ່ ເຈ້ຍ (ອັດຮູບ) ທີໄດ້ເຄຼືອບດ້ວຍທາດເຄມີທີວອງຕໍແສງອີກ, ການລ້າງຟີມ ແລະ ອັດຮູບ
່
ເພີນຈໍາປັນຕ້ອງໄດ້ດໍາເນີນຢູ່ ໃນຫ້ອງມຼືດສະເໝີ.
’
’
+ AB ແມ ່ ນຂະໜາດວັດຖຸ, A B ແມ ່ ນຂະໜາດຂອງຮູບຢູ່ ໃນຟີມ
+ d ແມ ່ ນໄລຍະຫ ່ າງແຕ ່ ວັດຖຸຫາແກ້ວວັດຖຸ
’
+ d ແມ ່ ນໄລຍະຫ ່ າງແຕ ່ ແກ້ວວັດຖຸຫາຟີມ.
44