Page 34 - vitheesone
P. 34
ູ້
ບົດທີ 01 ເຕັກນິກການຕັງຄໍາຖາມ
ູ້
1. ຄວາມໝາຍ ແລະ ຄວາມສໍາຄັນຂອງທັກສະການຕັງຄໍາຖາມ.
ົ່
ູ້
ເຕັກນິກການສອນດູ້ວຍການໃຊູ້ຄໍາຖາມເປັນຂະບວນການທີມີປະສິດທິພາບສ ງເປັນການເນັນໜັກໃນ
ູ້
ູ້
ູ້
ການສ ບຖາມຫາຄວາມຮ ູ້ຂອງຄວາມເຂົາໃຈຂອງນັກຮຽນໂດຍການຕັງຄໍາຖາມໃຫູ້ນັກຮຽນໄດູ້ຄົນຄິດຫາຄໍາ
ົ່
ຕອບດູ້ວຍຕົວເອງ ແລະ ຊຸກຍ ູ້ໃຫູ້ນັກຮຽນເກີດມີທັກສະຂະບວນການທາງວິທະຍາສາດເຊັນ: ທັກສະໃນ
ົ່
ູ້
ການສັງເກດ, ການອະທິບາຍ, ການຕັງສົມມຸດຖານ, ການອອກແບບການທົດລອງ ແລະ ອ ນໆ ເຮັດໃຫູ້
ົ່
ູ້
ນັກຮຽນສາມາດນໍາເອົາບົດຮຽນທີໄດູ້ຮຽນມາໃຊູ້ເຂົາໃນການດໍາລົງຊີວິດປະຈໍາວັນ. ການໃຊູ້ຄໍາຖາມຂອງຄ
ົ່
ົ່
ົ່
ູ້
ູ້
ບັນວ ົ່ າ ເປັນເຕັກນິກການສອນທີຈະນໍານັກຮຽນໄປສ ົ່ ເປົາໝາຍດັງກ ົ່ າວໄດູ້ ສະນັນ ຄ ຕູ້ອງຮັບຮ ູ້ຢ ົ່ າງເລິກເຊິງ
ເຖິງຄຸນປະໂຫຍດ ແລະ ລັກສະນະຕ ົ່ າງຂອງຄໍາຖາມອີກດູ້ວຍ.
2. ການເຝິກການໃຊູ້ຄໍາຖາມໄປສ ົ່ ການສັງເກດ.
ົ່
ໝາຍເຖິງຄໍາຖາມທີຕູ້ອງການໃຫູ້ຜ ູ້ຕອບໃຊູ້ລະບົບສໍາພັດທັງ 5 ໃນການຮັບຮ ູ້ ແລະ ຕອບບັນຫາ ຫ ຼື
ົ່
ູ້
ູ້
ົ່
ການລວບລວມຂໍມ ນເພຼືອວິເຄາະບັນຫາ ແລະ ແກູ້ໄຂບັນຫາເຫ ົານັນ.
ົ່
ູ້
ຂໍມ ນທີໄດູ້ຈາກຄໍາຖາມໄປສ ົ່ ການສັງເກດມີ 3 ປະເພດ:
ູ້
- ຂໍມ ນກ ົ່ ຽວກັບຄ ນລັກສະນະ
ົ່
ູ້
- ຂໍມ ນທີກ ົ່ ຽວກັບດູ້ານປະລິມານ ແລະ ຄຸນນະພາບ
- ຂໍມ ນກ ົ່ ຽວກັບການປ ົ່ ຽນແປງ
ຕົວຢ ົ່ າງ:
ົ່
ົ່
ູ້
1) ເມຼືອເລີມຕົນທົດລອງທາດລະລາຍຢ ົ່ ໃນຫ ອດແກູ້ວທັງ 4 ເປັນສີຫຍັງ?
2) ຫ ັງຈາກ 1 ອາທິດແລູ້ວ ສີຂອງທາດລະລາຍໃນຫ ອດທີ 1 ເປັນສີຫັຍງ?
ູ້
3) ໃນໄລຍະການທົດລອງລະຫວ ົ່ າງຕອນເຊົາ ແລະ ຕອນບ ົ່ າຍທາດລະລາຍໃນຫ ອດທີ 1 ແຕກຕ ົ່ າງກັບ
ຫ ອດທີ 3 ແນວໃດ?
3. ເຝິກການໃຊູ້ຄໍາຖາມໄປສ ົ່ ການອະທິບາຍ.
ົ່
ູ້
ໝາຍເຖິງຄໍາຖາມທີຕູ້ອງການໃຫູ້ຜ ູ້ຕອບໃຊູ້ເຫດຜົນ ຫ ຼື ຊອກຫາເຫດຜົນມາປະກອບກັບຂໍມ ນຕ ົ່ າງໆທີ ົ່
ູ້
ລວບລວມໄດູ້ ຈາກການສັງເກດໃນສະພາບຕົວຈິງ ແລະ ຈາກຂໍໍມ ນເດີມ.
ຕົົວຢ ົ່ າງ:
ົ່
1) ເພາະເຫດໃດຈິງຕູ້ອງປິດປາກຫ ອດແກູ້ວ ແລະ ຈິກດູ້ວຍທຽນໄຂໃຫູ້ແໜູ້ນ?
ົ່
2) ດູ້ວຍເຫດໃດສີຂອງທາດລະລາຍຢ ົ່ ໃນ 4 ຫ ອດຈິງມີການປ ົ່ ຽນແປງ ແລະ ແຕກຕ ົ່ າງກັນ?
ົ່
3) ນັກສ ກສາຄິດວ ົ່ າແມ ົ່ ນຫັຍງເປັນປັດໃຈທີເຮັດໃຫູ້ເກີດການປ ົ່ ຽນແປງຢ ົ່ ໃນຫ ອດທີ 1 ?
ູ້
4. ເຝິກການໃຊູ້ຄໍາຖາມໄປສ ົ່ ການຄາດຄະເນ ແລະ ການຕັງສົມມຸດຖານ.
ູ້
ການຄາດຄະເນ ແລະ ການຕັງສົມມຸດຖານ ແມ ົ່ ນຜົນຂອງການສັງເກດພົບເຫດການ ຫ ຼື ປະກົດການຢ ົ່ າງ
ົ່
ົ່
ົ່
ົ່
ູ້
ູ້
ໃດຢ ົ່ າງໜ ງເຊິງຈະອາໄສຂໍມ ນຕ ົ່ າງໆທີສັງເກດມານັນມາເປັນຫ ັກຖານເພຼືອຂະຫຍາຍຄວາມໃຫູ້ສາມາດ
ົ່
ູ້
ອະທິບາຍປະກົດການ ຫ ຼື ເຫດການທີພົບເຫັນນັນ.
ຕົວຢ ົ່ າງ:
ູ້
ູ້
1) ຖູ້າຮັກສາຫ ອດທົດລອງນີໄວູ້ດົນໆຫ າຍຈະມີສະພາບຫັຍງເກີດຂ ນ?
32