Page 34 - vitheesone
P. 34

ູ້
                                          ບົດທີ  01   ເຕັກນິກການຕັງຄໍາຖາມ

                                                                       ູ້
               1. ຄວາມໝາຍ ແລະ ຄວາມສໍາຄັນຂອງທັກສະການຕັງຄໍາຖາມ.
                                                                   ົ່
                                                                                             ູ້
                     ເຕັກນິກການສອນດູ້ວຍການໃຊູ້ຄໍາຖາມເປັນຂະບວນການທີມີປະສິດທິພາບສ ງເປັນການເນັນໜັກໃນ
                                               ູ້
                                                                                           ູ້
                                                                      ູ້
               ການສ ບຖາມຫາຄວາມຮ  ູ້ຂອງຄວາມເຂົາໃຈຂອງນັກຮຽນໂດຍການຕັງຄໍາຖາມໃຫູ້ນັກຮຽນໄດູ້ຄົນຄິດຫາຄໍາ
                                                                                        ົ່
               ຕອບດູ້ວຍຕົວເອງ ແລະ ຊຸກຍ ູ້ໃຫູ້ນັກຮຽນເກີດມີທັກສະຂະບວນການທາງວິທະຍາສາດເຊັນ: ທັກສະໃນ
                                                                                         ົ່
                                              ູ້
               ການສັງເກດ, ການອະທິບາຍ, ການຕັງສົມມຸດຖານ, ການອອກແບບການທົດລອງ ແລະ ອ ນໆ ເຮັດໃຫູ້
                                          ົ່
                                                         ູ້
               ນັກຮຽນສາມາດນໍາເອົາບົດຮຽນທີໄດູ້ຮຽນມາໃຊູ້ເຂົາໃນການດໍາລົງຊີວິດປະຈໍາວັນ. ການໃຊູ້ຄໍາຖາມຂອງຄ
                                         ົ່
                                                                                                   ົ່
                                                                  ົ່
                                                            ູ້
                                                                               ູ້
               ບັນວ ົ່ າ ເປັນເຕັກນິກການສອນທີຈະນໍານັກຮຽນໄປສ ົ່ ເປົາໝາຍດັງກ ົ່ າວໄດູ້ ສະນັນ ຄ ຕູ້ອງຮັບຮ  ູ້ຢ ົ່ າງເລິກເຊິງ
               ເຖິງຄຸນປະໂຫຍດ ແລະ ລັກສະນະຕ ົ່ າງຂອງຄໍາຖາມອີກດູ້ວຍ.
               2. ການເຝິກການໃຊູ້ຄໍາຖາມໄປສ  ົ່ ການສັງເກດ.
                                  ົ່
                    ໝາຍເຖິງຄໍາຖາມທີຕູ້ອງການໃຫູ້ຜ ູ້ຕອບໃຊູ້ລະບົບສໍາພັດທັງ 5 ໃນການຮັບຮ  ູ້ ແລະ ຕອບບັນຫາ ຫ ຼື
                                  ົ່
                                                                   ູ້
                             ູ້
                                                                ົ່
               ການລວບລວມຂໍມ ນເພຼືອວິເຄາະບັນຫາ ແລະ ແກູ້ໄຂບັນຫາເຫ ົານັນ.
                          ົ່
                      ູ້
                     ຂໍມ ນທີໄດູ້ຈາກຄໍາຖາມໄປສ ົ່ ການສັງເກດມີ 3 ປະເພດ:
                      ູ້
                  -  ຂໍມ ນກ ົ່ ຽວກັບຄ ນລັກສະນະ
                          ົ່
                      ູ້
                  -  ຂໍມ ນທີກ ົ່ ຽວກັບດູ້ານປະລິມານ ແລະ ຄຸນນະພາບ
                  -  ຂໍມ ນກ ົ່ ຽວກັບການປ ົ່ ຽນແປງ
                   ຕົວຢ ົ່ າງ:
                        ົ່
                            ົ່
                               ູ້
                   1)  ເມຼືອເລີມຕົນທົດລອງທາດລະລາຍຢ ົ່ ໃນຫ ອດແກູ້ວທັງ 4 ເປັນສີຫຍັງ?
                   2)  ຫ ັງຈາກ 1 ອາທິດແລູ້ວ ສີຂອງທາດລະລາຍໃນຫ ອດທີ 1 ເປັນສີຫັຍງ?
                                                       ູ້
                   3)  ໃນໄລຍະການທົດລອງລະຫວ ົ່ າງຕອນເຊົາ ແລະ ຕອນບ ົ່ າຍທາດລະລາຍໃນຫ ອດທີ 1 ແຕກຕ ົ່ າງກັບ
                      ຫ ອດທີ 3 ແນວໃດ?
               3. ເຝິກການໃຊູ້ຄໍາຖາມໄປສ  ົ່ ການອະທິບາຍ.

                                  ົ່
                                                                                           ູ້
                    ໝາຍເຖິງຄໍາຖາມທີຕູ້ອງການໃຫູ້ຜ ູ້ຕອບໃຊູ້ເຫດຜົນ ຫ ຼື ຊອກຫາເຫດຜົນມາປະກອບກັບຂໍມ ນຕ ົ່ າງໆທີ ົ່
                                                                 ູ້
               ລວບລວມໄດູ້ ຈາກການສັງເກດໃນສະພາບຕົວຈິງ ແລະ ຈາກຂໍໍມ ນເດີມ.
                  ຕົົວຢ ົ່ າງ:
                                  ົ່
                   1)  ເພາະເຫດໃດຈິງຕູ້ອງປິດປາກຫ ອດແກູ້ວ ແລະ ຈິກດູ້ວຍທຽນໄຂໃຫູ້ແໜູ້ນ?
                                                            ົ່
                   2)  ດູ້ວຍເຫດໃດສີຂອງທາດລະລາຍຢ ົ່ ໃນ 4 ຫ ອດຈິງມີການປ ົ່ ຽນແປງ ແລະ ແຕກຕ ົ່ າງກັນ?
                                                      ົ່
                   3)  ນັກສ ກສາຄິດວ ົ່ າແມ ົ່ ນຫັຍງເປັນປັດໃຈທີເຮັດໃຫູ້ເກີດການປ ົ່ ຽນແປງຢ ົ່ ໃນຫ ອດທີ 1 ?
                                                                           ູ້
               4. ເຝິກການໃຊູ້ຄໍາຖາມໄປສ  ົ່ ການຄາດຄະເນ ແລະ ການຕັງສົມມຸດຖານ.

                                          ູ້
                    ການຄາດຄະເນ ແລະ ການຕັງສົມມຸດຖານ ແມ ົ່ ນຜົນຂອງການສັງເກດພົບເຫດການ ຫ ຼື ປະກົດການຢ ົ່ າງ
                                              ົ່
                       ົ່
                                                                           ົ່
                          ົ່
                                                          ູ້
                                     ູ້
               ໃດຢ ົ່ າງໜ ງເຊິງຈະອາໄສຂໍມ ນຕ ົ່ າງໆທີສັງເກດມານັນມາເປັນຫ ັກຖານເພຼືອຂະຫຍາຍຄວາມໃຫູ້ສາມາດ
                                            ົ່
                                                     ູ້
               ອະທິບາຍປະກົດການ ຫ ຼື ເຫດການທີພົບເຫັນນັນ.
                  ຕົວຢ ົ່ າງ:
                                              ູ້
                                                                            ູ້
                      1)  ຖູ້າຮັກສາຫ ອດທົດລອງນີໄວູ້ດົນໆຫ າຍຈະມີສະພາບຫັຍງເກີດຂ ນ?
                                                         32
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39