Page 36 - vitheesone
P. 36

ບົດທີ 11   ເຕັກນິກການສອນແບບສາທິດ

               1. ຄວາມໝາຍ ແລະ ຄວາມສໍາຄັນຂອງເຕັກນິກການສອນແບບສາທິດ

                                                                                               ົ່
                                                                ົ່
                                                    ົ່
                                                                                                   ົ່
                    ຄໍາວ ົ່ າ “ ສາທິດ” ໝາຍເຖິງການເຮັດໃຫູ້ເບິງເປັນຕົວຢ ົ່ າງທີສະແດງ ຫ ຼື ສະເໜີບາງຕົວຢ ົ່ າງໃຫູ້ຄົນອຼືນເບິງ
                                                               ູ້
                                                                                                 ູ້
               ເປັນແບບລາຍບຸກຄົນ ຫ ຼື ເປັນກຸ ົ່ ມ ການສິດສອນດູ້ວຍວິທີນີຈະຊ ົ່ ວຍໃຫູ້ນັກຮຽນເກີດຄວາມຮ  ູ້ຄວາມເຂົາໃຈ
                     ູ້
                              ູ້
               ເຖິງເນຼືອໃນວິຊານັນເປັນຢ ົ່ າງດີ.
               2. ການນໍາໃຊູ້ການສອນແບບສາທິດ.
                            ູ້
                                                                                           ົ່
                                                                                       ູ້
                                        ົ່
                  ກ. ໃຊູ້ນໍາເຂົາສ ົ່ ບົດຮຽນ: ເພຼືອເປັນການກະຕຸ ູ້ນຄວາມສົນໃຈຂອງນັກຮຽນໃຫູ້ມີຄວາມຕັງໃຈຕໍຈຸດປະສົງ
                                   ູ້
               ຂອງການສາທິດ ຕາມເນຼືອໃນຂອງບົດຮຽນ.
                                      ົ່
                    ຂ. ໃຊູ້ໃນການທົດລອງທີເປັນອັນຕະລາຍ ຍູ້ອນວ ົ່ າການທົດລອງບາງຢ ົ່ າງອາດເກີດເປັນອັນຕະລາຍບໍ ົ່
                                                              ົ່
               ຄວນປ ົ່ ອຍໃຫູ້ນັກຮຽນເຮັດດູ້ວຍຕົນເອງ ຫ ຼື ການທົດລອງທີໃຊູ້ອຸປະກອນຢ ົ່ າງຫ ວງຫ າຍ ແລະ ສັບສົນ
                                                                                   ົ່
                                                                                            ົ່
                                     ູ້
                           ົ່
                ົ່
                                                                                 ົ່
                   ູ້
               ດັງນັນ, ຖູ້າຄ ບໍມີການຈັດຕັງຄຸ ູ້ມຄອງເປັນຢ ົ່ າງດີ, ຜົນຂອງການທົດລອງຈະບໍໄດູ້ດີເທົາທີຄວນ ຫ ຼື ຍິງໄປກວ ົ່ າ
                                      ົ່
                 ູ້
               ນັນອາດຈະເກີດອັນຕະລາຍຕໍນັກຮຽນໄດູ້.
                                                                                       ົ່
                                 ູ້
                                                                            ູ້
                                                                 ົ່
                      ຄ. ໃຊູ້ໃນການຢັງຢຼືນຄໍາຕອບ ເປັນການພິສ ດວ ົ່ າຄໍາຕອບທີຮ  ູ້ມາກ ົ່ ອນນັນຖຼືກຕູ້ອງ ຫ ຼື ບໍ? ຈະຕູ້ອງມີ
                                       ົ່
                                                                          ົ່
                                                      ົ່
               ການສາທິດໃນການທົດລອງເພຼືອຈະໄດູ້ຄໍາຕອບທີຊັດເຈນ ແລະ ເປັນໜູ້າເຊຼືອຖຼືໄດູ້.
                                                                                    ົ່ ົ່
                      ງ. ໃຊູ້ພິສ ດບັນຫາສໍາຄັນ ຫ ັງການສອນສາທິດແບບບັນລະຍາຍບາງບົດ ນັກຮຽນເບິງບໍເຫັນບັນຫາ ຫ ຼື
                                                                                      ູ້
                                                       ົ່
                ົ່
                                                                  ູ້
                   ູ້
               ບໍເຂົາໃຈບັນຫາແຈ ົ່ ມແຈູ້ງກໍຄວນໃຊູ້ການສາທິດເພຼືອຊ ົ່ ວຍໃຫູ້ເປົາໝາຍຂອງການສອນດີຂ ນ.
               3. ການດໍາເນີນການສອນແບບສາທິດ.
                        ູ້
                  3.1. ຂັນຕອນກະກຽມກ ົ່ ອນການສາທິດ.
                     - ຄ ຕູ້ອງສ ກສາບົດຮຽນ
                     - ບອກຈຸດປະສົງກ ົ່ ອນການສາທິດ
                                             ົ່
                     - ຈັດກຽມອຸປະກອນ ແລະ ເຄຼືອງມຼືໄວູ້ຢ ົ່ າງສົມບ ນ.
                                  ົ່
                                         ົ່
                     - ຄ ຕູ້ອງສາທິດເບິງກ ົ່ ອນຈິງເອົາມາສາທິດໃຫູ້ນັກຮຽນ
                                              ູ້
                     - ກະກຽມຄໍາຖາມຕ ົ່ າງໆຕາມຂັນຕອນການທົດລອງ
                     - ກຽມການວັດຜົນລ ົ່ ວງໜູ້າວ ົ່ າຈະໃຊູ້ວິທີໃດ.
                                                     ູ້
                     - ກໍານົດເວລາໃນການສາທິດໃນແຕ ົ່ ລະຂັນຕອນຢ ົ່ າງລະອຽດ.
                              ົ່
                     - ຈັດໂຕະຕັງໃນຫູ້ອງຮຽນໃຫູ້ເໝາະສົມກັບການສາທິດ
                          ູ້
                  3.2. ຂັນຕອນເຮັດການສາທິດ
                                                                                  ົ່
                                        ົ່
                                                                        ົ່
                     -  ສູ້າງສະຖານະການເພຼືອສູ້າງຄວາມສົນໃຈແກ ົ່ ນັກຮຽນ ແລະ ຈຼືຈໍາບົດຮຽນທີຈະສອນ
                         ູ້
                     -  ຕັງຄໍາຖາມໃຫູ້ນັກຮຽນໄດູ້ຄິດຄາດຄະເນຄໍາຕອບລ ົ່ ວງໜູ້າ.



                                                         34
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41