Page 36 - vitheesone
P. 36
ບົດທີ 11 ເຕັກນິກການສອນແບບສາທິດ
1. ຄວາມໝາຍ ແລະ ຄວາມສໍາຄັນຂອງເຕັກນິກການສອນແບບສາທິດ
ົ່
ົ່
ົ່
ົ່
ຄໍາວ ົ່ າ “ ສາທິດ” ໝາຍເຖິງການເຮັດໃຫູ້ເບິງເປັນຕົວຢ ົ່ າງທີສະແດງ ຫ ຼື ສະເໜີບາງຕົວຢ ົ່ າງໃຫູ້ຄົນອຼືນເບິງ
ູ້
ູ້
ເປັນແບບລາຍບຸກຄົນ ຫ ຼື ເປັນກຸ ົ່ ມ ການສິດສອນດູ້ວຍວິທີນີຈະຊ ົ່ ວຍໃຫູ້ນັກຮຽນເກີດຄວາມຮ ູ້ຄວາມເຂົາໃຈ
ູ້
ູ້
ເຖິງເນຼືອໃນວິຊານັນເປັນຢ ົ່ າງດີ.
2. ການນໍາໃຊູ້ການສອນແບບສາທິດ.
ູ້
ົ່
ູ້
ົ່
ກ. ໃຊູ້ນໍາເຂົາສ ົ່ ບົດຮຽນ: ເພຼືອເປັນການກະຕຸ ູ້ນຄວາມສົນໃຈຂອງນັກຮຽນໃຫູ້ມີຄວາມຕັງໃຈຕໍຈຸດປະສົງ
ູ້
ຂອງການສາທິດ ຕາມເນຼືອໃນຂອງບົດຮຽນ.
ົ່
ຂ. ໃຊູ້ໃນການທົດລອງທີເປັນອັນຕະລາຍ ຍູ້ອນວ ົ່ າການທົດລອງບາງຢ ົ່ າງອາດເກີດເປັນອັນຕະລາຍບໍ ົ່
ົ່
ຄວນປ ົ່ ອຍໃຫູ້ນັກຮຽນເຮັດດູ້ວຍຕົນເອງ ຫ ຼື ການທົດລອງທີໃຊູ້ອຸປະກອນຢ ົ່ າງຫ ວງຫ າຍ ແລະ ສັບສົນ
ົ່
ົ່
ູ້
ົ່
ົ່
ົ່
ູ້
ດັງນັນ, ຖູ້າຄ ບໍມີການຈັດຕັງຄຸ ູ້ມຄອງເປັນຢ ົ່ າງດີ, ຜົນຂອງການທົດລອງຈະບໍໄດູ້ດີເທົາທີຄວນ ຫ ຼື ຍິງໄປກວ ົ່ າ
ົ່
ູ້
ນັນອາດຈະເກີດອັນຕະລາຍຕໍນັກຮຽນໄດູ້.
ົ່
ູ້
ູ້
ົ່
ຄ. ໃຊູ້ໃນການຢັງຢຼືນຄໍາຕອບ ເປັນການພິສ ດວ ົ່ າຄໍາຕອບທີຮ ູ້ມາກ ົ່ ອນນັນຖຼືກຕູ້ອງ ຫ ຼື ບໍ? ຈະຕູ້ອງມີ
ົ່
ົ່
ົ່
ການສາທິດໃນການທົດລອງເພຼືອຈະໄດູ້ຄໍາຕອບທີຊັດເຈນ ແລະ ເປັນໜູ້າເຊຼືອຖຼືໄດູ້.
ົ່ ົ່
ງ. ໃຊູ້ພິສ ດບັນຫາສໍາຄັນ ຫ ັງການສອນສາທິດແບບບັນລະຍາຍບາງບົດ ນັກຮຽນເບິງບໍເຫັນບັນຫາ ຫ ຼື
ູ້
ົ່
ົ່
ູ້
ູ້
ບໍເຂົາໃຈບັນຫາແຈ ົ່ ມແຈູ້ງກໍຄວນໃຊູ້ການສາທິດເພຼືອຊ ົ່ ວຍໃຫູ້ເປົາໝາຍຂອງການສອນດີຂ ນ.
3. ການດໍາເນີນການສອນແບບສາທິດ.
ູ້
3.1. ຂັນຕອນກະກຽມກ ົ່ ອນການສາທິດ.
- ຄ ຕູ້ອງສ ກສາບົດຮຽນ
- ບອກຈຸດປະສົງກ ົ່ ອນການສາທິດ
ົ່
- ຈັດກຽມອຸປະກອນ ແລະ ເຄຼືອງມຼືໄວູ້ຢ ົ່ າງສົມບ ນ.
ົ່
ົ່
- ຄ ຕູ້ອງສາທິດເບິງກ ົ່ ອນຈິງເອົາມາສາທິດໃຫູ້ນັກຮຽນ
ູ້
- ກະກຽມຄໍາຖາມຕ ົ່ າງໆຕາມຂັນຕອນການທົດລອງ
- ກຽມການວັດຜົນລ ົ່ ວງໜູ້າວ ົ່ າຈະໃຊູ້ວິທີໃດ.
ູ້
- ກໍານົດເວລາໃນການສາທິດໃນແຕ ົ່ ລະຂັນຕອນຢ ົ່ າງລະອຽດ.
ົ່
- ຈັດໂຕະຕັງໃນຫູ້ອງຮຽນໃຫູ້ເໝາະສົມກັບການສາທິດ
ູ້
3.2. ຂັນຕອນເຮັດການສາທິດ
ົ່
ົ່
ົ່
- ສູ້າງສະຖານະການເພຼືອສູ້າງຄວາມສົນໃຈແກ ົ່ ນັກຮຽນ ແລະ ຈຼືຈໍາບົດຮຽນທີຈະສອນ
ູ້
- ຕັງຄໍາຖາມໃຫູ້ນັກຮຽນໄດູ້ຄິດຄາດຄະເນຄໍາຕອບລ ົ່ ວງໜູ້າ.
34