Page 12 - vitheesone
P. 12
ົ່
ູ້
ູ້
- ພິຈາລະນາໃຫູ້ຄັກແນ ົ່ ວ ົ່ າຂໍມ ນທີໄດູ້ນັນມີຄວາມກ ົ່ ຽວພັນກັບບັນຫາ ຫ ຼື ບໍ
ົ່
ູ້
ົ່
- ເລຼືອກແຫ ົ່ ງຄວາມຮ ູ້ ແລະ ຂໍມ ນທີທັນສະໄໝທີສຸດ.
ູ້
ົ່
ົ່ ົ່
ົ່
ດ. ມີຄວາມກະຕຼືລຼືລົນສົນໃຈ ແລະ ຈິງໃຈຕໍສິງທີຕົນເອງກໍາລັງສັງເກດເຊັນ:
ົ່
ົ່ ູ້
ົ່
ົ່
- ຍາມໃດກໍຕັງຄໍາຖາມຕໍຕົນເອງວ ົ່ າ: ເປັນຫັຍງ? ແມ ົ່ ນຫັຍງ? ຢ ົ່ າງໃດ? ຕໍປະກົດການທີກໍາລັງ
ູ້
ສັງເກດນັນຢ ົ່ ສະເໝີ
ົ່ ົ່
ົ່
- ບໍຄວນພໍໃຈໃນຄໍາຕອບທີບໍສົມເຫດສົມຜົນ.
3. ປະເພດຄວາມຮ ູ້ທາງວິທະຍາສາດ.
ູ້
3.1. ຂໍແທູ້ຈິງ.
ູ້
ທ ົ່ ານເຈມບີໂຄແນັນ ໄດູ້ກໍານົດຄຸນລັກສະນະຂອງຂໍແທູ້ຈິງໄວູ້ສອງປະການຄຼື:
ູ້
- ຂໍແທູ້ຈິງຈະຕູ້ອງສັງເກດໂດຍກົງໄດູ້
ູ້
ູ້
- ຂໍແທູ້ຈິງຕູ້ອງຮັກສາຄວາມຈິງໂດຍສາມາດທົດສອບໄດູ້ຜົນຄຼືກັນທຸກໆຄັງ.
3.2. ມະໂນພາບ
ົ່
ູ້
ມະໂນພາບໝາຍເຖິງຄວາມຄິດ, ຄວາມເຂົາໃຈຂອງບຸກຄົນກ ົ່ ຽວກັບສິງຂອງ ຫ ຼື ເຫດການຕ ົ່ າງໆທີ ົ່
ົ່
ູ້
ເຮັດໃຫູ້ບຸກຄົນນັນສະຫ ບລວມລັກສະນະຄຼືກັນ ຫ ຼື ໄຈູ້ແຍກລັກສະນະແຕກຕ ົ່ າງຂອງຄຸນລັກສະນະສິງຂອງ
ຸ
ູ້
ູ້
ູ້
ົ່
ູ້
ຫ ຼື ເຫດການນັນແລູ້ວເກີດເປັນຂໍຄວາມຮ ູ້ຂ ນມາ, ດັງນັນ ມະໂນພາບໝາຍເຖິງ :
- ມະໂນພາບກ ົ່ ຽວກັບການຈັດແບ ົ່ ງປະເພດ
- ມະໂນພາບກ ົ່ ຽວກັບການພົວພັນ
- ການພົວພັນຂອງມະໂນພາບກ ົ່ ຽວກັບຄວາມໄວ
ົ່
- ມະໂນພາບທີເກີດຈາກຈິນຕະນາການຂອງນັກວິທະຍາສາດ ໃນການອະທິບາຍເຖິງຄຸນລັກສະນະ
ົ່
ົ່
ົ່ ົ່
ສິງຂອງບາງສິງທີບໍອາດສັງເກດໄດູ້ໂດຍກົງແຕ ົ່ ມີຫ ັກຖານບາງປະການມາຊ ົ່ ວຍສະໜັບສະໜ ນວ ົ່ າເປັນໄປໄດູ້.
3.3. ຫ ັກການ
ົ່
ົ່
ູ້
ູ້
ຫ ັກການຈັດເປັນຄວາມຮ ູ້ວິທະຍາສາດປະເພດໜ ງທີປະສົມປະສານຕັງແຕ ົ່ 2 ມະໂນພາບເຂົາກັນ
ົ່
ົ່
ແລະ ສາມາດໃຊູ້ເປັນຫ ັກການໃນການອູ້າງອີງໄດູ້. ດູ້ວຍເຫດນີຫ ັກການຈິງແມ ົ່ ນຄວາມຈິງທີສາມາດທົດສອບ
ົ່
ແລະ ມີຜົນຄຼືກັນກັບທີຜ ົ່ ານມາ.
ົ່
ົ່
ຫ ັກການ ມີຄວາມແຕກຕ ົ່ າງຈາກມະໂນພາບຢ ົ່ ບ ົ່ ອນວ ົ່ າ ຫ ັກການເປັນສິງທີໃຊູ້ອູ້າງອີງໄດູ້ມີຄວາມ
ູ້
ູ້
ູ້
ເປັນຈິງ ແລະ ເຂົາໃຈກົງກັນຫ າຍຄົນ. ສ ົ່ ວນມະໂນພາບນັນແຕ ົ່ ລະຄົນຈະບໍຄຼືກັນກໍເພາະວ ົ່ າຂ ນກັບປະສົບ
ການ ແລະ ຄວາມສາມາດຂອງແຕ ົ່ ລະຄົນ
10