Page 45 - vitheesone
P. 45

ບົດທີ 13   ການຈັດກິດຈະກໍານອກຫູ້ອງຮຽນ

                     1. ຄວາມໝາຍ ແລະ ຄວາມສໍາຄັນ.

                                                                       ົ່
                                                                                             ູ້
                                       ູ້
                          ກິດຈະກໍານອກຊັນຫູ້ອງຮຽນເປັນກິດຈະກິດເສີມຫ ັກສ ດທີຮັບສະໝັກເອົານັກຮຽນເຂົາເປັນສາມະຊິກ
                     ເປັນການເປີດໂອກາດໃຫູ້ນັກຮຽນສະແດງອອກ, ຄວາມສາມາດສະເພາະຕົວເຝິກທັກສະທາງວິທະຍາ ສາດ,
                                                       ົ່
                     ໃຊູ້ເວລາຫວ ົ່ າງໃຫູ້ເປັນປະໂຫຍດ, ທ ົ່ ຽງຕົງຕໍເວລາ ແລະ ສະແຫວງຫາຄວາມຮ  ູ້ທາງວິທະຍາສາດ.
                     2.  ການຈັດມ ມວິທະຍາສາດ.

                                                                                ົ່
                              ມ ມວິທະຍາສາດ ໝາຍເຖິງຫໍຂ ົ່ າວ ອາດຈັດໄວູ້ຢ ົ່ ໃນເຂດໃດໜ ງຕິດຝາໃນຫູ້ອງຮຽນ ຫ ຼື ຕາມ
                                                                                            ູ້
                                                                                         ົ່
                             ົ່ ົ່
                                                                              ົ່
                     ສະຖານທີ ທີນັກຮຽນຜ ົ່ ານໄປມາ. ການຈັດສັນຫໍຂ ົ່ າວໃຫູ້ເປັນປະໂຫຍດຕໍການຮຽນມີດັງນີ:
                                                                                                 ົ່
                        -  ຕູ້ອງຫາຂ ົ່ າວເຫດການຕ ົ່ າງໆທັງພາຍໃນ ແລະ ພາຍນອກມາຕິດ ແຕ ົ່ ຕູ້ອງຮ  ູ້ຈັກຄັດເລຼືອກກັນຕອງເອົາ
                             ູ້
                                       ົ່
                                  ູ້
                                                                  ູ້
                           ເນຼືອໃນສັນໆເຊິງເຮັດໃຫູ້ນັກຮຽນສົນໃຈ ແລະ ເຂົາໃຈງົ່າຍ.
                                                   ົ່
                                                                              ູ້
                        -  ອາດຈະເປັນແຜ ົ່ ນພາບການເຄຼືອນໄຫວຕ ົ່ າງໆຂອງນັກຮຽນ, ເສັນສະແດງສະຕິຖິ, ຜົນສໍາເລັດຂອງ
                                                                               ົ່
                           ການປະຕິບັດການທົດລອງ, ຜົນການຮຽນຂອງນັກຮຽນ, ຜົນງານທີດີເດັນ, ແຕູ້ມຮ ບ, ຂຽນບົດຕ ົ່ າງໆ
                           ...
                                        ູ້
                                             ົ່
                                                                                                      ົ່
                                                                                    ູ້
                        -  ຂ ົ່ າວ ແລະ ຫົວຂໍຂ ົ່ າວທີຈະນໍາມາຈັດຕູ້ອງເປັນຕາສົນໃຈ, ມີການປ ົ່ ຽນເລຼືອຍໆອາດຈະປ ົ່ ຽນໃນໜ ງ ຫ ຼື
                                              ູ້
                           ສອງອາທິດ, ໄດູ້ປ ົ່ ຽນເນຼືອໃນການຈົດຫໍຂ ົ່ າວ.
                     3. ການທັດສະນະສ ກສາທາງວິທະຍາສາດ.
                                    ົ່
                                         ົ່
                           ມີປະໂຫຍດທີສຸດຕໍນັກຮຽນ, ເພາະໄດູ້ມີໂອກາດເຫັນໂລກພາຍນອກຫູ້ອງຮຽນຢ ົ່ າງກວູ້າງຂວາງ, ສາ
                                                                   ົ່
                                                                         ົ່
                     ມາດເປີດຫ , ເປີດຕາ ແລະ ພັດທະນາປະສົບການສະຖານທີບ ົ່ ອນທີຄວນຈະໄປທັດສະນະສ ກສາຄຼື:
                          -  ສ ນວິທະຍາສາດ
                                             ົ່
                          -  ສະຖານີໄຟຟູ້າ ຫ ຼື ເຂຼືອນໄຟຟູ້າ
                          -  ສ ນກະສິກໍາ ຫ ຼື ສະຖານີລູ້ຽງສັດ ແລະ ປ ກຝັງ

                          -  ໂຮງງານຜະລິດວັດຖຸຮັບໃຊູ້ຕ ົ່ າງໆ, ຫໍພິພິດຕະພັນ

                                     ົ່ ົ່
                                          ົ່
                          -  ສະຖານທີອຼືນທີກ ົ່ ຽວຂູ້ອງກັບການຮຽນ
                                ົ່
                             ົ່
                          ສິງທີຄວນເອົາໃຈໃສ ົ່ ໃນການໄປທັດສະນະສ ກສາ
                                                                                       ົ່ ູ້
                                                                                                ົ່
                                      ົ່
                          -  ຄ ອາຈານທີຮັບຜິດຊອບຄວນໄປສໍາຫ ວດ ແລະ ປະສານງານກັບສະຖານທີນັນກ ົ່ ອນເພຼືອຊອກຫາ
                               ູ້
                             ຂໍມ ນໃຫູ້ລະອຽດ
                                          ູ້
                          -  ຂຽນໂຄງການຂ ນງ ົ ບປະມານ, ວາງແຜນໃຫູ້ລະອຽດ
                                                                                   ູ້
                          -  ກໍານົດຈຸດປະສົງຂອງການໄປທັດສະນະສ ກສາ ແລະ ສູ້າງຮ ົ່ າງເກັບຂໍມ ນ
                                                                                                   ົ່
                          -  ໃຫູ້ນັກສ ກສາຂຽນບົດລາຍງານຜົນໄດູ້ຮັບຈາກການໄປທັດສະນະສ ກສາໂດຍອີງໃສ ົ່ ຮ ົ່ າງທີເກັບກໍາ
                             ໄວູ້
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50