Page 45 - vitheesone
P. 45
ບົດທີ 13 ການຈັດກິດຈະກໍານອກຫູ້ອງຮຽນ
1. ຄວາມໝາຍ ແລະ ຄວາມສໍາຄັນ.
ົ່
ູ້
ູ້
ກິດຈະກໍານອກຊັນຫູ້ອງຮຽນເປັນກິດຈະກິດເສີມຫ ັກສ ດທີຮັບສະໝັກເອົານັກຮຽນເຂົາເປັນສາມະຊິກ
ເປັນການເປີດໂອກາດໃຫູ້ນັກຮຽນສະແດງອອກ, ຄວາມສາມາດສະເພາະຕົວເຝິກທັກສະທາງວິທະຍາ ສາດ,
ົ່
ໃຊູ້ເວລາຫວ ົ່ າງໃຫູ້ເປັນປະໂຫຍດ, ທ ົ່ ຽງຕົງຕໍເວລາ ແລະ ສະແຫວງຫາຄວາມຮ ູ້ທາງວິທະຍາສາດ.
2. ການຈັດມ ມວິທະຍາສາດ.
ົ່
ມ ມວິທະຍາສາດ ໝາຍເຖິງຫໍຂ ົ່ າວ ອາດຈັດໄວູ້ຢ ົ່ ໃນເຂດໃດໜ ງຕິດຝາໃນຫູ້ອງຮຽນ ຫ ຼື ຕາມ
ູ້
ົ່
ົ່ ົ່
ົ່
ສະຖານທີ ທີນັກຮຽນຜ ົ່ ານໄປມາ. ການຈັດສັນຫໍຂ ົ່ າວໃຫູ້ເປັນປະໂຫຍດຕໍການຮຽນມີດັງນີ:
ົ່
- ຕູ້ອງຫາຂ ົ່ າວເຫດການຕ ົ່ າງໆທັງພາຍໃນ ແລະ ພາຍນອກມາຕິດ ແຕ ົ່ ຕູ້ອງຮ ູ້ຈັກຄັດເລຼືອກກັນຕອງເອົາ
ູ້
ົ່
ູ້
ູ້
ເນຼືອໃນສັນໆເຊິງເຮັດໃຫູ້ນັກຮຽນສົນໃຈ ແລະ ເຂົາໃຈງົ່າຍ.
ົ່
ູ້
- ອາດຈະເປັນແຜ ົ່ ນພາບການເຄຼືອນໄຫວຕ ົ່ າງໆຂອງນັກຮຽນ, ເສັນສະແດງສະຕິຖິ, ຜົນສໍາເລັດຂອງ
ົ່
ການປະຕິບັດການທົດລອງ, ຜົນການຮຽນຂອງນັກຮຽນ, ຜົນງານທີດີເດັນ, ແຕູ້ມຮ ບ, ຂຽນບົດຕ ົ່ າງໆ
...
ູ້
ົ່
ົ່
ູ້
- ຂ ົ່ າວ ແລະ ຫົວຂໍຂ ົ່ າວທີຈະນໍາມາຈັດຕູ້ອງເປັນຕາສົນໃຈ, ມີການປ ົ່ ຽນເລຼືອຍໆອາດຈະປ ົ່ ຽນໃນໜ ງ ຫ ຼື
ູ້
ສອງອາທິດ, ໄດູ້ປ ົ່ ຽນເນຼືອໃນການຈົດຫໍຂ ົ່ າວ.
3. ການທັດສະນະສ ກສາທາງວິທະຍາສາດ.
ົ່
ົ່
ມີປະໂຫຍດທີສຸດຕໍນັກຮຽນ, ເພາະໄດູ້ມີໂອກາດເຫັນໂລກພາຍນອກຫູ້ອງຮຽນຢ ົ່ າງກວູ້າງຂວາງ, ສາ
ົ່
ົ່
ມາດເປີດຫ , ເປີດຕາ ແລະ ພັດທະນາປະສົບການສະຖານທີບ ົ່ ອນທີຄວນຈະໄປທັດສະນະສ ກສາຄຼື:
- ສ ນວິທະຍາສາດ
ົ່
- ສະຖານີໄຟຟູ້າ ຫ ຼື ເຂຼືອນໄຟຟູ້າ
- ສ ນກະສິກໍາ ຫ ຼື ສະຖານີລູ້ຽງສັດ ແລະ ປ ກຝັງ
- ໂຮງງານຜະລິດວັດຖຸຮັບໃຊູ້ຕ ົ່ າງໆ, ຫໍພິພິດຕະພັນ
ົ່ ົ່
ົ່
- ສະຖານທີອຼືນທີກ ົ່ ຽວຂູ້ອງກັບການຮຽນ
ົ່
ົ່
ສິງທີຄວນເອົາໃຈໃສ ົ່ ໃນການໄປທັດສະນະສ ກສາ
ົ່ ູ້
ົ່
ົ່
- ຄ ອາຈານທີຮັບຜິດຊອບຄວນໄປສໍາຫ ວດ ແລະ ປະສານງານກັບສະຖານທີນັນກ ົ່ ອນເພຼືອຊອກຫາ
ູ້
ຂໍມ ນໃຫູ້ລະອຽດ
ູ້
- ຂຽນໂຄງການຂ ນງ ົ ບປະມານ, ວາງແຜນໃຫູ້ລະອຽດ
ູ້
- ກໍານົດຈຸດປະສົງຂອງການໄປທັດສະນະສ ກສາ ແລະ ສູ້າງຮ ົ່ າງເກັບຂໍມ ນ
ົ່
- ໃຫູ້ນັກສ ກສາຂຽນບົດລາຍງານຜົນໄດູ້ຮັບຈາກການໄປທັດສະນະສ ກສາໂດຍອີງໃສ ົ່ ຮ ົ່ າງທີເກັບກໍາ
ໄວູ້